Ulfs Homepage

Bloggers Digest (RSS-Feeds)

OpenAI partners with Wharton for a new course focused on leveraging...
Preston Fore, Fortune Education, Nov 23, 2024...
Not just kids: Everyone to be age verified for social media
Leonard Bernardone, Information Age, Nov 23, 2024...
Navigating Change Fatigue: The Energy-Commitment Model for Organizational...
Joseph Drasin, Tacy Holliday, EDUCAUSE Review, Nov...
did:plc Directory
Bluesky, Nov 23, 2024 The...
Behind the product: Replit
Lenny Rachitsky, Lenny's Newsletter, Nov 23, 2024...
Using social media to tackle ‘wicked’ problems: rethinking collective...
Tony Bates, Online learning and distance education...

Users Status

You are not logged in.

My Comments

Serious Gamer (guest) - 19. Jun, 18:16

Dringed notwendig

Über E-Learning und interaktives Lernen durch Serious Games wurde in den letzten Jahren viel geforscht (http://www.h-age.net/hinter-den-kulissen/159-serious-games.html). In der Praxis machte man auch gewaltige Fortschritte. Nun ist es an der Zeit "Tabula rasa" zu ziehen. Doch wie soll das gehen, wenn jeder Lernende seinen eigenen Lernweg beschritten hat und deswegen auch eigene Lernerfolge verbuchen kann?

Genau an dieser Stelle liegt noch vieles im Dunkeln. Höchste Zeit also für dieses Forschungsprojekt.

Name

Url

Remember my settings?

Title:

Text:


JCaptcha - you have to read this picture in order to proceed
Change Picture

 

Random Image

biko-ehl-schen

Archived Stories

May 2007
Sun
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
 
 
 2 
 4 
 5 
 6 
 7 
12
13
14
15
16
18
19
20
21
23
26
27
28
 
 
 

Syndication