Ulfs Homepage

Bloggers Digest (RSS-Feeds)

OpenAI partners with Wharton for a new course focused on leveraging...
Preston Fore, Fortune Education, Nov 23, 2024...
Not just kids: Everyone to be age verified for social media
Leonard Bernardone, Information Age, Nov 23, 2024...
Navigating Change Fatigue: The Energy-Commitment Model for Organizational...
Joseph Drasin, Tacy Holliday, EDUCAUSE Review, Nov...
did:plc Directory
Bluesky, Nov 23, 2024 The...
Behind the product: Replit
Lenny Rachitsky, Lenny's Newsletter, Nov 23, 2024...
AI-generated poetry is indistinguishable from human-written poetry...
Brian Porter, Edouard Machery, Nature, Nov 23, 2024...
Using social media to tackle ‘wicked’ problems: rethinking collective...
Tony Bates, Online learning and distance education...

Users Status

You are not logged in.

My Comments

"The PISA-Quest - Besser Lernen von und mit Games"

Auch PISA hat mit Qualität zu tun... --> Darmstadt, April 2007 - Das schlechte Abschneiden der deutschen Schüler bei der PISA-Studie wirft die Frage nach den Ursachen dieser Entwicklung auf. Als Gründe für die mangelhaften Leistungen werden in erster Linie der hohe Medienkonsum und die intensive Nutzung digitaler Medien - insbesondere Bildschirmspiele - genannt. Andererseits wird die Forderung nach neuen und effektiveren Lernmethoden laut. Bieten aber nicht gerade digitale Spiele neue Ansätze für einen Ausweg aus dieser Problematik?
Quelle: http://www.checkpoint-elearning.de/article/3774.html

Trackback URL:
https://lernqualitaet.twoday.net/stories/3592405/modTrackback

Random Image

ga_output_image

Archived Stories

April 2007
Sun
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
 1 
 2 
 3 
 4 
 5 
 6 
 7 
 8 
 9 
10
11
12
13
14
15
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 

Syndication